دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر آسانسور

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

مگنت درب آسانسور

مگنت درب آسانسور اونسا و جان لیفت

مگنت درب آسانسور (کمان برقی) قطعه‌ای پرکاربرد در آسانسور می‌باشد، که در مرحله نصب آسانسور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجزای تشکیل دهنده این قطعه شامل یک بوبین مغناطیسی، یک اهرم می‌باشد. در نصب آسانسور‌هایی که از درب‌های نیمه اتوماتیک در راه اندازی سیستم آن‌ها استفاده شده باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین مدل و پر استفاده‌ترین مدل مگنت درب آسانسور (کمان درب آسانسور) ازبرند جان لیفت می‌باشد و وارداتی است. این قطعه به دو دسته تقسیم می‌شود، پرتردد و کم تردد، به این صورت به کشور وارد می‌شود. مرکز تخصصی تعمیر آسانسور از قطعات با کیفیتی نظیر جان لیفت اونسا که یک برند ترک است استفاده می‌کند.

مگنت درب آسانسور چیست

مگنت یکی از قطعات جهت راه اندازی آسانسور می‌باشد که در آخرین مرحله از نصب ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمان برقی به این صورت طراحی شده که در زمان توقف آسانسور موجب باز شدن درب آسانسور می‌شود. مگنت درب آسانسور از یک بوبین مغناطیسی، یک اهرم و جک تشکیل شده است. که برای استفاده در بسیاری از پروژه‌های نصب و راه اندازی آسانسور استفاده می‌شود. باید بدانید که مگنت وسیله‌ای است، که جهت بازکردن درب‌های لولایی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد.
این قطعه همانطور که گفتیم، دو مدل کم تردد و پر تردد دارد که نسبت به تراکم و ترافیک ساختمان در نصب آسانسور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه عملکرد مگنت درب آسانسور
نحوه عملکرد مگنت درب آسانسور

نحوه عملکرد کمان برقی آسانسور

آسانسورهایی که دارای درب‌های نیمه اتوماتیک هستند، از کمان مکانیکی و یا کمان برقی برای باز کردن درب در این سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد مگنت درب باز کن آسانسور به این صورت است که هرگاه کابین مقابل طبقه‌ای که در آن قصد توقف دارد برسد .کمان درب باز کن هم‌ زمان با توقف آسانسور از کار می‌افتد و اهرم تحت فشار جک قرار می‌گیرد. اهرم قفل درب را به عقب کشیده و زبانه قفل از لنگه در بیرون می‌آید، و به این صورت درب باز می‌شود.
مهم‌ترین وظیفه این قطعه همانطور که گفتیم ، بازکردن درب لولایی آسانسور است. بسته نگه داشتن قفل، به این صورت می‌باشد، که وقتی آسانسور در حال حرکت است ولتاژی به سیم پیچ وارد می‌شود. موجب جمع نگه داشتن بازوی متحرک کمان درب خواهد شد که مانع از برخورد آن با بازوهای قفل درب می‌شود. بعد از رسیدن آسانسور به طبقه مورد نظر، ولتاژ اعمال شده برداشته شده که باعث برخورد اهرم به دستگیره قفل درب شده و درب باز خواهد شد(حداکثر جریان مگنت 220 ولت است.)

بهترین برند‌‌های مگنت درب آسانسور

یکی از پر فروش ‌ترین برندها در زمینه قطعات آسانسور محصولات شرکت جان لیفت می‌باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است. قدمت زیادی هم دارد و افراد زیادی از برند جان لیفت استفاده می‌کنند. همچنین به غیر از مگنت آسانسور جان لیفت ، مگنت آسانسور اونسا هم جز بهترین برندهای وارداتی از کشور ترکیه محسوب می‌شود. محصولات اونسا هم قطعات دقیق و بدون نقص می‌باشند که برای درب‌های لولایی و نیمه اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه یکی از عوامل از کار افتادن درب آسانسور خرابی مگنت درب است که بخاطر عمل نکردن اهرم درب باز نمی‌شود.

انوع مگنت درب

مگنت‌ها که برای باز کردن قفل‌ها بکار می‌روند به دو مدل مکانیکی و برقی می‌باشند. مگنت‌های مکانیکی معمولا به همراه درب داخل کابین سفارش داده می‌شوند، اما مگنت‌های برقی را می‌توان جداگانه سفارش داد. ویژگی مگنت برقی نسبت به مگنت مکانیکی در این است که اگر زمانی درب داخل کابین به هر دلیلی از کار بیفتد، می‌توانید با بعضی از روش‌ها، همچنان از آسانسور استفاده کنید، تا مشکل آن برطرف شود. اما در صورتی که از مگنت مکانیکی استفاده شود آنگاه در صورت خراب شدن درب داخل کابین، آسانسور بلا استفاده خواهد بود. بیشتر مگنت‌های برقی در بازار از نوع جان لیفت و یا اونسا ترک می‌باشند.

جمع بندی: مگنت درب آسانسور، دو مدل است پر تردد و کم تردد، البته سیستم‌های متفاوتی دارند این قطعه می‌تواند برقی یا مکانیکی باشد. یکی از مزیت‌های سیستم کمان درب برقی، در صورت بروز مشکل برای درب کابین شما می‌توانید با بعضی از روش‌هایی که کارشناسان ما شما را راهنمایی می‌کنند از آسانسور استفاده کنید. بهترین برندهای تولید کننده این قطعه برند جان لیفت و اونسا هستند که پرفروش‌ترین برند، جان لیفت می‌باشد. حتما در چک لیست سرویس و نگهداری آسانسور، کمان درب را برای بررسی درون فهرست قرار دهید. امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به شما کمک کنیم.

فهرست مطالب