دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر آسانسور

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر درب اتوبوسی آسانسور

تعمیر درب اتوبوسی آسانسور

درب اتوبوسی آسانسور یا انواع درب آسانسور، یکی از اجزای آسانسور است که همیشه در معرض خرابی و آسیب دیدن قرار دارد. به دلیل اینکه که در طول روز بارها برای تردد از آسانسور استفاده می‌کنیم، به دلیل باز و بسته شدن مکرر درب آسانسور، امکان آسیب دیدن درب وجود دارد. با توجه به زمان نصب آسانسور، جدید یا قدیمی بودن سیستم آسانسور از انواع مختلف درب برای نصب این سیستم استفاده می‌شود. یکی از درب‌هایی که در آسانسور‌های قدیمی‌تر بکار گرفته می‌شد درب اتوبوسی آسانسور بود. این نوع درب تقریبا قدیمی شده و منسوخ شده به دلیل سختی در تعمیر این مدل درب‌ها و مشکلات مختلف، امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم، تعمیر درب اتوبوسی آسانسور را بررسی کنیم که تعمیر درب اتوبوسی کار درستی است یا تعویض آن؟! اگر در نصب آسانسور شما هم از این نوع درب استفاده شده است تا انتها مقاله را مطالعه کنید.

درب اتوبوسی آسانسور چیست

همانطور که پیش‌تر گفتیم درب اتوبوسی یکی از انواع درب‌های آسانسور می‌باشد، که امروزه نسبت به انواع دیگر استفاده و کاربرد کمتری دارد. این مدل تا حد زیادی با درب اتوبوس‌ها شباهت دارد و به همین دلیل نام درب اتوبوسی بر روی آن گذاشته شده است. ولی چرا این اسم را برای این نوع درب انتخاب کرده‌اند؟ به دلیل اینکه درب‌های اتوبوسی برای باز و بسته شدن به فضای زیادی نیاز دارند و مانند درب‌های کشویی که فضای کمی را اشغال می‌کند نیست. به همین منظور شاهد کاهش روز به روز استفاده از این نوع درب هستیم.
درب اتوبوس آسانسور به دلایل مختلفی امکان دارد دچار خرابی و یا آسیب شود، که نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. درست است که تعمیر این درب توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود، اما نحوه تعمیر درب اتوبوسی بستگی به دلیل خرابی دارد.

دلایل خرابی درب اتوبوسی آسانسور
دلایل خرابی درب اتوبوسی آسانسور

دلایل خرابی درب اتوبوسی آسانسور

درب اتوبوسی آسانسور به علت‌های مختلفی ممکن است دچار فرسودگی شده باشد که نیاز به تعمیر پیدا کند.

برخی از بیشرین دلایل خرابی:

  • فشار آوردن به درب اتوبوسی آسانسور و یا تکیه دادن احتمال آسیب دیدن را بیشتر می‌کند.
  • باز کردن درب آسانسور به صورت دستی دلیل مهم و رایج دیگری است که نیاز به تعمیر درب اتوبوسی را افزایش می‌دهد.
  • تجمع زباله‌ها و گرد و غبار در میان درب باعث می‌شود که درب آسانسور برای باز و بسته شدن با مانع روبرو شده و به مرور زمان دچار آسیب می‌شود.

با داشتن زمانبدی مشخص و چک لیست سرویس آسانسور می‌توانید در فواصل زمانی مشخص کابین و درب آسانسور را تمیز کنید.
اما تنها دلایل خرابی این عوامل نیستند که می‌توانند به خرابی درب آسانسور منجر شوند و این مشکل ممکن است به دلایل مختلف به وجود بیاید در نتیجه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، می‌توانید براساس چک لیست تعمیر آسانسور هر چند وقت یکبار برای سرویس دوره‌ای آسانسور توسط یک تعمیرکار متخصص اقدام کنید.

نحوه تعمیر درب اتوبوسی آسانسور

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، امروزه استفاده از درب‌های اتوبوسی آسانسور دیگر آنچان رایج نیست. به همین منظور قطعات این نوع درب به سختی پیدا می‌شود، باید بدانید که تعمیر این مدل درب چندان هم کار ساده ای نیست! البته شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تعمیرات آسانسور نیز وجود دارند که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند، مانند مجموعه تخصصی تعمیر آسانسور، نگرانی چندانی در این خصوص وجود نخواهد داشت. اما امکان دارد هزینه تعمیر و بخاطر کمیابی برای خرید قطعات کمی بالا باشد.

تعویض درب اتوبوسی آسانسور
تعویض درب اتوبوسی آسانسور

تعمیر درب اتوبوسی بهتر است یا تعویض درب

امروزه درب‌های اتوبوسی گزینه مناسبی برای نصب آسانسور‌ها به نظر نمی‌رسند و با توجه به اینکه قطعات درب اتوبوسی آسانسور به سختی یافت می‌شود. تعمیر این نوع درب‌ها هم کار ساده‌ای نیست، از طرفی دیگر، سرویس دوره‌ای و تعمیر این درب‌ها هم هزینه زیادی به همراه دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که سیستم آسانسور شما از این نوع درب استفاده می‌کند در صورت خرابی، بهتر است درب‌ها را تعویض کنید. از سیستم‌های جدیدتری استفاده کنید که احتمال خرابی کمتر است، البته اگر شرایط تعویض را ندارید و به تعمیر درب اتوبوسی آسانسور اصرار دارید، می‌توانید این کار را به افراد مجموعه ما بسپارید. قیمت‌ها براساس نرخنامه سندیکا آسانسور 1401 محاسبه می‌شود.

جمع بندی: درب اتوبوسی آسانسور دیگر طرفدار زیادی ندارد و روز به روز شاهد کاهش استفاده از این نوع درب‌ها در نصب سیستم آسانسور در ساختمان‌ها هستیم. به دلیل اشغال فضای زیاد و خرابی‌‌های مختلف، کمیاب بودن قطعات پیشنهاد می‌کنیم، درب را تعویض کنید و درب‌های با سیستم بروز تر را انتخاب کنید.

فهرست مطالب