دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر آسانسور

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

بیمه مسئولیت آسانسور

بیمه مسئولیت آسانسور

بیمه‌ آسانسور در شرایط خاص به ما کمک می‌کند؛ در صورتی که برای بالابر حادثه‌‌ای رخ بدهد، در این صورت ساکنین ساختمان باید جبران خسارات جانی و مالی را پرداخت کنند. اگر ساختمان بیمه آسانسور داشته باشد، هزینه خسارت‌های ایجاد شده توسط شرکت بیمه مسئولیت آسانسور پرداخت خواهد شد. اگر ساختمان برای خرید بیمه آسانسور هزینه نکرده باشد، در صورت بروز حادثه و آسیب رسیدن به شخصی، ساکنین ساختمان مجبور به پرداخت خسارت‌های وارد شده هستند. باید در نظر داشت که این حادثه‌ای که رخ داده است معمولا خسارت جانی می‌باشد، در نتیجه برای پرداخت هزینه خسارت به‌وجود آمده باید هزینه زیادی بپردازیم. بیمه آسانسور از ساختمان و ساکنین در برابر حوادث پیش‌بینی نشده محافظت می‌کند.

شرایط بیمه آسانسور برای دریافت خسارت از شرکت بیمه، در زمان نصب و راه اندازی اولیه باید سیستم آسانسور برای دریافت گواهی استاندارد از موسسه استاندار ایران، مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد. برای تهیه پایان کار ساختمان از شهرداری، داشتن گواهی استاندارد آسانسور الزامی است. به تمام سوالات شما را در این مقاله پاسخ خواهیم داد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیمه آسانسور چیست 

وقتی برای خرید خانه به یک مشاور املاک مراجعه می‌کنیم، یکی از خواسته‌های ما برای ساختمانی که قصد سکونت را در آن داریم، حتما داشتن آسانسور است. اما جدا از اینکه خواسته ما داشتن آسانسور برای جابجایی راحت تر بین طبقات می‌باشد، باید به این فکر کنیم آیا آین آسانسور گواهی استاندارد و بیمه دارد ؟ پیشنهاد می‌کنم حتما برای آشنایی با قوانین آسانسور این مقاله را مطالعه کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده که ساعت‌ها به علت خرابی آسانسور در آن گیر کرده‌باشید و در نهایت باعث تجربه‌ی تلخی شده باشد. باید بدانید که مسئولیت این اتفاقات احتمالی بر عهده مدیر ساختمان، مالک، شرکت‌های سرویس و نگهداری آسانسور است. یکی از وظایف مدیر ساختمان خرید بیمه آسانسور، به دلیل خطرات احتمالی است. درصورتی که مدیر آسانسور برای خرید بیمه اقدام کرده باشد، اگر مشکلی برای بالابر رخ دهد، در صورت داشتن شرایط بیمه آسانسور می‌تواند از بیمه برای پرداخت خسارت کمک دریافت کند.

مسئولیت خرید بیمه آسانسور

وقتی در یک ساختمان یا آپارتمان زندگی می‌کنیم، برای اینکه اداره ساختمان منظم و بدون مشکل پیش برود، به مدیر ساختمان یا هیئت مدیره(برای مجتمع‌ها) نیاز است. خوب ست که از وظایف مدیر ساختمان آگاهی داشته باشید، مدیر ساختمان جدا از اینکه یک سری وظایف عمومی را بر عهده دارد، در رابطه با بیمه آسانسور هم مسئول می‎باشد. مدیر ساختمان برای  حفظ عملکرد مناسب آسانسور باید با شرکت‌هایی که دارای مجوز فعالیت از وزارت صنایع و معادن هستند، قرار دادی برای سرویس و نگهداری آسانسور عقد کنند. بعد از عقد قرارداد تکنیسین برای بررسی آسانسور به محل مربوطه مراجعه خواهد کرد و اقدامات لازم برای بهبود سلامتی آسانسور انجام می‌دهد.

اگر ساختمان شما دارای ۲ آسانسور باشد، یکی آسانسور نفر‌بر و دیگری آسانسور حمل بار باید براساس مشخصات هر آسانسور بیمه برای هرکدام خریداری گردد. مسئولیت این کار نیز بر عهده‌ی مدیر ساختمان است.

بیمه‌های اجباری ساختمان

یکی از مهم ترین بیمه‌هایی که مدیران ساختمان باید برای خرید اقدام کنند، بیمه آتش سوزی و بیمه آسانسور است. از نظر قانونی تنها خرید بیمه آتش سوزی اجباری می‌باشد، این قانون در سال ۱۴۰۰ توسط مجلس تصویب شد. در غیر این صورت خرید سایر بیمه‌ها اجباری نیست، خرید این بیمه‌ها برای آینده‌نگری است. هزینه‌ای که برای خرید بیمه پرداخت می‌کنید در برابر حوادثی که در آینده احتمال وقوع آنها وجود دارد بسیار هزینه ناچیزی است.

هزینه بیمه آسانسور
هزینه بیمه آسانسور

هزینه بیمه مسئولیت آسانسور

نرخ  بیمه مسئولیت آسانسور در آپارتمان، برای یک آپارتمان مسکونی تازه ساخت(نو ساز) چهار طبقه که دارای درب داخلی باشد، هزینه بیمه آسانسور 4 نفره تقریباً سالیانه عددی بین ۴۰ هزار تومان الی ۱۴۰ هزار تومان است.

بیمه آسانسور مناسب چه سازه‌ای است

 در ابتدا مقاله اشاره کردیم، با توجه به اینکه آسانسورها اغلب در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی  به منظور راحتی بیشتر در  رفت و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر، برای کنترل اتفاقات و خسارات هر ساختمان نیاز دارد بیمه آسانسور داشته باشد. کسانی  که مدیریت یک پاساژ را بر عهده دارند، هم بیمه آسانسور، خرید بیمه پاساژ را هم توصیه می‌‌کنیم

پوشش‌های جانی و مالی بیمه آسانسور

  • پوشش فوت
  • پوشش نقص عضو
  • پوشش‌های هزینه پزشکی
  • پوشش خسارت مالی برای آسانسورهای باربری
  • میزان تعهدات در هر بیمه‌نامه بر اساس شرایط و مشخصات آسانسور یا شرایط درخواست بیمه‌گزار مشخص می‌شود.

نحوه محاسبه حق بیمه آسانسور

پرداخت غرامت و نقص عضو بر اساس نرخ دیه محاسبه می‌شود، مبلغ دیه در سال ۱۴۰۱ ماه حرام برابر با ۸۰۰ میلیون تومان و برای ماه غیرحرام ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده‌ است. هزینه‌های پزشکی توسط بیمه‌گزار بین 5 تا 40 میلیون تومان به انتخاب بیمه‌گزار در نظر گرفته می‌شود.

هزینه بیمه آسانسور

محاسبه هزینه بیمه آسانسور بر اساس چند فاکتور محاسبه می‌شود:

  •  نوع کاربری آسانسور
  • ظرفیت آسانسور
  • میزان تعهدات بر اساس درخواست بیمه گذار
  • تعداد طبقات توقف
  • قدمت آسانسور

دلایل افزایش حق بیمه آسانسور

چنانچه کابین آسانسوری که بیمه شده درب نداشته باشد به نرخ قیمت بیمه آسانسور 5% افزوده می‌شود.

چنانچه بیمه آسانسور برای ساختمان‌های تجاری و اداری خریداری شود، نرخ حق بیمه 10% افزایش پیدا می‌کند.

این بیمه اگر برای ساختمان‌های بالای ۱۰ طبقه استفاده شود، حق بیمه آن 10% افزایش می‌یابد.

اگر مسئولیت نصاب و سرویس‌کار نیز تحت پوشش قرار بگیرد باید در زمان پرداخت حق بیمه 20% بیشتر بپردازید.

شرکت‌های بیمه آسانسور

  • انواع شرکت‌ بیمه‎‌های مسئولیت آسانسور
  • بیمه آسانسور ایران
  • بیمه آسانسور معلم
  • بیمه‌ی آسانسور رازی
  • بیمه سرمد
  • بیمه آسانسور سامان
  • بیمه‌ی آسانسور دانا
  • بیمه‌نامه کوثر
  • بیمه آسانسور آرمان
  • بیمه‌نامه آسانسور کارآفرین
شرایط بیمه مسئولیت آسانسور
شرایط بیمه مسئولیت آسانسور

شرایط بیمه آسانسور

برای خرید بیمه قوانین خاصی برای نصب و ایمن سازی آسانسور آپارتمان‌ها، مراکز تجاری و سایر مکان‌ها وجود دارد، برای دریافت بیمه آسانسور باید تمام نکات ایمنی رعایت گردد، سپس برای دریافت بیمه نامه اقدام شود. شورای عالی استاندارد  براساس مصوبه‌ای که منتشر کرده است، بیمه برای آسانسور بدون استاندارد غیر قانونی است؛ فقط ساختمان‌هایی که از استاندارد آسانسور بهره‌مند هستند، می‌توانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند.

پرداخت بیمه آتش سوزی آسانسور

بیمه مسئولیت آسانسور فقط خسارت‌های مالی و جانی را پرداخت می‌کند، برای جبران خسارت آتش سوزی، یک بیمه آتش سوزی را به صورت جداگانه باید خریداری نمایید. با داشتن بیمه آتش سوزی تمامی تاسیسات ساختمان در برابر آتش، صاعقه و انفجار بیمه خواهد شد.

مدارک مورد نیاز دریافت خسارت از بیمه مسئولیت آسانسور

اگر در زمان استفاده از آسانسور حادثه‌ای رخ داد، باید تا ۵ روز کاری به صورت کتبی اتفاق رخ داده شرکت بیمه اطلاع رسانی کنید. دریافت خسارت از بیمه حوادث رخ داده برای آسانسور که به جراحت و هزینه های بیمارستانی منجر شده باشد، این مدارک زیر الزامی است.

  •  صورت حساب بیمارستان
  • قبوض پرداخت شده
  • شرح عمل جراحی
  • خلاصه پرونده بیمارستان
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی مصدوم

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت از بیمه مسئولیت آسانسور درصورت فوت کردن شخص، اگر فرد در زمان استفاده از بالابر دچار حادثه شده باشد، بیمه آسان‌بر خسارت او را پرداخت خواهد کرد. مدارک مورد شامل مدارک زیر است.

  • کپی برابر اصل گواهی فوت
  • کپی برابر اصل شناسنامه باطل شده
  • تصویر برابر اصل گزارش نیروی انتظامی
  • کپی برابر اصل گزارش پزشکی قانونی
  • کپی برابر اصل گواهی حصر وراثت
  • رای دادگاه
عدم پرداخت خسارت بیمه آسانسور
عدم پرداخت خسارت بیمه آسانسور

شرایط عدم پرداخت خسارت در بیمه مسئولیت

زمانی که آسانسور بیمه باشد دصورتی که حادثه‌ای به سرنشینان آسانسور آسیبی وارد کند، شرکت‌ بیمه موظف به پرداخت خسارت‌های وارد شده است.اما در بعضی شرایط شرکت بیمه وظیفه‌ای برای پرداخت خسارت‌ها ندارد شرایط به شرح زیر است.

  1.  خسارتی که بیمه‌گذار به عمد وارد کرده باشد.
  2.  خسارتی که ناشی از انفجار هسته‌ای و تشعشعات رادیواکتیو باشد.
  3. خسارتی که در صورت جنگ، انقلاب، شورش، اعتصاب و عوال دیگری از این دست ایجاد شده باشد.
  4.  خسارتی که به علت تخلف از قوانین و نظامات دولتی به وجود آمده باشد.
  5.  خسارات ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه و مسائل مشابه دیگر که بیمه‌گذار در ایجاد آن نقشی ندارد.

جمع بندی: مدیر ساختمان موظف به خرید بیمه آسانسور است، شرکت‌های بیمه، خسارات وارد شده توسط آسانسور را پرداخت می‌کنند. بیمه مسئولیت آسانسور با بیمه آتش‌ سوزی متفاوت می‌باشد. حادثه خبر نمی‌کند باید همیشه آینده‌نگری داشته باشیم.

فهرست مطالب